Zimowa porcja zdrowia

OPIEKA Z SERCEM

Zimowa porcja zdrowia

Brakuje Ci energii, czujesz się osłabiony. Zimą często mamy niedobór składników odżywczych, błonnika.

Nie idź na łatwiznę nie łykaj suplementów diety! Zimą niestety mamy ograniczony dostęp do świeżych owoców i warzyw. Ale wykorzystajmy to co jest dostępne :)

Poniżej kilka pysznych przepisów na zdrowe koktajle warzywno- owocowe.

Koktajl z grejpfrutem i marchewką

Marchew- bogate źródło soli mineralnych i antyoksydantów .

Grejpfrut- bogaty w witaminę C i przyspieszającymi przemianę materii.

Przygotowanie:

-2 grejpfruty, 5 średnich marchwi, szczypta świeżo startego imbiru. Wszystko do sokowirówki

Koktajl z kaszą i mango

pół szklanki ugotowanej do miękkości kaszy jaglanej

dojrzałe mango

mleko migdałowe

odrobina soku z cytryny

kardamon

Koktajl z awokado + szpinak +cytryna

Awokado- bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych i kwasu foliowego.

Szpinak- cenne źródło żelaza.

Cytryna – właściwości oczyszczające.

Przygotowanie:


-2 garście szpinaku, 1/2 obranego awokado, sok z 1/2 cytryny, szczypta imbiru, 1/2 szklanki przegotowanej wody

Składniki dokładnie zmiksować, w razie konieczności dodać trochę wody niegazowanej.

Koktajl z masłem orzechowym

2 banany

2-3 łyżki masła orzechowego

odrobina syropu klonowego (opcjonalnie)

mleko roślinne (kokosowe, owsiane lub sojowe − może być o smaku waniliowym)

Koktajl z buraka + jabłko + marchewka

KotwicaBurak- wł detoksykacyjne. Obniżają także poziom cholesterolu i pomagają w profilaktyce przeciwnowotworowej. W połączeniu z jabłkiem, poprawiającym przemianę materii i marchewką, znaleźć możemy same zdrowe właściwości.

1 mały burak, 1 średnie jabłko, 1 marchewka, szczypta cynamonu

Buraka, jabłko i marchewkę obrać i pokroić. Zmiksować w sokowirówce i doprawić cynamonem.

Koktajl z selerem naciowym i imbirem polubić powinny się przede wszystkim osoby na diecie odchudzającej ponieważ produkty te wspomagają proces spalania tkanki tłuszczowej. Są więc świetnym dodatkiem w zdrowym koktajlu z jabłkiem i marchwią.

2 marchewki, 6 łodyg selera naciowego, 1/2 jabłka, 5 cm korzenia imbiru

Marchew, imbir i jabłka obrać, seler pokroić. Składniki zmiksować i dolać wody, jeżeli istnieje taka potrzeba.

Koktajl z masłem orzechowym

2 banany

2-3 łyżki masła orzechowego

odrobina syropu klonowego (opcjonalnie)

mleko roślinne (kokosowe, owsiane lub sojowe − może być o smaku waniliowym)

Koktajl na bazie z nerkowców

1/3 szklanki orzechów nerkowca (namoczonych w mleku roślinnym, najlepiej przez kilka godzin)

banan

duża garść jarmużu

łyżeczka świeżo zmielonego siemienia lnianego

mleko roślinne lub świeżo wyciśnięty sok pomarańczowy

odrobina soku z cytryny

Koktajl z kaszą i mango

pół szklanki ugotowanej do miękkości kaszy jaglanej

dojrzałe mango

mleko migdałowe

odrobina soku z cytryny

kardamon

 

 

6.02.2019, autor: Marta

Aktivmed24 - Opieka z sercem

Copyright © 2018 AKTIVMED24 | Wszelkie prawa zastrzeżone | Realizacja: KK MARKETING&DESIGN | Developed by BRODEX.PL